onsdag 27 juni 2012

Microsoft calling....

Is this Mr/Mrs ABC?
I´m calling you from Microsoft as you are a customer with Licens nr. bla bla bla..
Jag ringer för att hjälpa dig med ett känt problem inom MS XP. Starta datorn så skall jag guida dig.. etc.

Självfallet är detta rena båget. Varför skulle Microsoft som annars är så svåra att få tag på ringa mig hem för att hjälpa mig med ett problem jag inte rapporterat eller känner till?

001-253 820 3089 är det Nr de ringer ifrån. Jag sökte på Googles och fick träff på WhoCallsMe? Där fanns flera inlägg om denna påstådda service. Rena bedrägeriet!

I dagens tidning läste jag om flera fall om kapade bankkonton i Europa och påstådd svensk bank som förnekar att de har eller har haft intrång.

Men nog försöker de ta sig in för att komma åt information som sen kan användas för att tömma dina konton eller beställa varor i ditt namn.

Vässa antivirusskyddet, var på Din vakt.
Mota boven i grind!

1 kommentar:

epsilon sa...

Support som ringer upp vilken strålande ide - kanske nåt för t.ex. Telia. Där har man ju suttit timmesvis i kö