onsdag 16 september 2009

Hösten är här..

Nu ser det inte riktigt ut som bilden här till vänster trots att den är tagen ungefär vid samma tid förra året. Men nätterna är kyliga och morgnarna dimmiga så det är ett tecken, lika gott som något.
Visst är hösten vacker med sina färger och visst är luften härlig att andas. För oss som gillar foto öppnas en del nya möjligheter. Både ljuset och färgerna ger naturmotiven lyster, så det är bara fantasin som sätter gränser.

Jag var ute och promenerade med mitt barnbarn häromdagen, och gick efter åkanten från Rosta till Karlsdal. Vilken oas de har Örebroarna! Det är så vackert att jag hade abstinensproblem för att jag lämnat kameran hemma. Ja, nu var jag ju där för att gå ut med barnbarnet och inte ha en massa annat i huvet. Så jag får nöja mig med det jag såg, fast minnet är ett dåligt bildarkiv. I alla fall i min ålder.

Min Dator som pajat är nu klar för avhämtning. Skönt att få tillbaka standardprylarna igen. Visst går det bra med den bärbara, men jag saknar det jag har på disk på den ordinarie även om jag har backup på alla filerna på en separat disk så är inte datorerna kompatibla, vilket gör det lite mer jobbigt att återskapa just de filer jag söker efter. Fast det går ju med lite handpåläggning.

Ha dé gott
/charles



2 kommentarer:

Maria L sa...

Inte många dagar kvar nu innan träden "brinner". Då måste jag ut med kameran!

SA sa...

Hej Charles. Har tydligen missat att du varit/är tillbaka på Space. Trevligt om du stannar!
Det där med vad du vill att andra ska se eller inte, fixar du själv genom inställningar. Tycker själv att space numer fungerar riktigt bra och lämpar sig väl för bildbloggar bland annat.
Nu är hösten här och med den kommer många fina fototillfällen!
Ha det fortsatt bra! / SA