Det följde med den dator jag köpte förra året! Annars har jag TELIA som leverantör. Båda använder i stort sett samma leverantörer för sitt mobila bredband och båda har drabbats av samma problem med sina leveranser, enligt IDG.
Här sitter man med ett mobilt bredband som hela tiden avbryts utan minsta förvarning och inget som säger om vad som sker (om det sker) eller när problemen förväntas upphöra. Leverantören är närmast omöjlig att nå (om man inte vill köpa fler tjänster förstås). Inget avbrott i faktureringen dock!
Nä nu börjar undertecknad bli "Grinig Gubbe" med attityd!
Ha dé
4 kommentarer:
Det här med bredband skulle kunna ge en kommentar allt för lång att läsa. Ska icke bli så. Sitter just nu själv i en riktig knipa. Tog mig närmare två år att bli befriad från Telia till följd av att så långa bindningstider tillåts i Sverige. Har nu lokal bredbandsleverantör, vilket fungerat klanderfritt allt sedan starten. Nu har hyresvärden lockats av ett avtal med Telia, som fr o m nyår får ensamrätt till de kunder som hyr bostad. Gäller både bredband, teve och telefoni. Hos mig finns i skallen just nu bara ett enda stor frågetecken. Vad gör jag när årsskiftet nalkas..?
Ja..
Det är väl så att vi har olika referenser. Om någon leverantör vore enbart dålig så skulle den väl försvinna från marknaden rätt fort.
Vi är väldigt nöjda med Telia men visst har även de en "storebrorsmentalitet" man ibland irriterar sig på.
Prisjämförelsen måste ju balanseras med vad man får för pengarna inkluderande servicen, för strular gör ju allt, förr eller senare. I slutändan handlar det ju om vad man "trivs" bäst med.
ADSL fungerar ju och är öppet för flera leverantörer än Telia. Ensamrätten gäller bara de som använder bredbandsutaget, och vad jag förstått kan ingen tvingas att ansluta sig till fastighetens bredband. Be att få ta del av avtalet mellan fastighetsbolaget och teleia, jag kan inte tänka mig att Du är tvingad att anlita Telia i alla lägen.
Mobilt bredband har alltid varit lika stabilt som en kamel på droger. Används endast då inget annat finns att tillgå.
Jamenvisst Anonym..
Det är ju det det är till för.. att på resande fot kunna hålla kontakt utan internetCafé m.m. Men det är ännu bättre om det fungerar.. och om man kan nå leverantören för att antingen få hjälp eller ersättning för det som inte fungerar. Med Tele2 är det Mom 22. Du måste ta kontakt över det modem som inte fungerar eller sitta i telefon ett par timmar.. Servicen är sämsta tänkbara.. men det handlar väl inte om nöjda kunder utan enbart om att tjäna pengar... Tele2 skulle nog slå sig på fåravel i stället! I vart fall borde det ge färre irriterade kunder...
/Charles
Skicka en kommentar