tisdag 20 juli 2010

Vad döljer sig i bilden?

Så satt jag och Granskade mina foton och plötsligt så såg jag något jag inte sett förut. Titta på stammen och se om ni ser tjuren eller buffeln?

Jag vrider lite på bilden så blir den tydligare...

Med lite bildbehandling så blir den ännu tydligare. Här har jag skalat bort det som inte tillhör själva Tjuren med verktygen i Photoshop Elements 7. Själva Tjuren är inte manipulerad utan bara framlyft ur trädstammen.

Sen kan man givetvis leka vidare med att duplicera, vrida och vända bilder och sedan sammanfoga dem igen och skapa helt nya bilder av det man ser. Nedan är gjord i Paintbrusch.


Fast den liknar den mer Hin Håle än en buffel!
Otroligt ändå vad som kan döljas i en bit bark på ett träd.

3 kommentarer:

Just me...Annica sa...

Naturen kan!

Unknown sa...

Hej igen Charles! Kul bilder som sätter igång fantasin...
Tack för ditt mail, som rätade ut en del frågetecken.
Håller med, Telia fungerar mycket bra. Det är företagets storebrorsfasoner som jag i första hand reagerat över.
Får se vad jag väljer i höst när hyresvärden med Telias "hjälp" stänger ute det lokal energibolaget och begränsar mina valmöjligheter.
Ha det fortsatt gott även du! /SA

Lotta sa...

Det var en häftig bild...
Hur i hela friden kom du på det?
Nu är det snart nerrivet det som skall ner på altanen så då är det bara att bygga upp den igen Inatt har det regnat pyttelite.Hoppas det håller sig så att vi får ordning på altanen så fort som möjligt .
Vi kanske tar en tur till Norge och Atlantvägen, inte nästa vecka men veckan därpå.
Det skall vara otroligt vackert där.
Runde med sina Lunnefåglarna ligger ju där men så högt upp orkar jag nog inte ta mig med min rygg.
Vi får se.
Kramizzz på dig
Hälsa Maggan