lördag 13 augusti 2011

Bland Raukar och Hobergare...

Visby Ringmur och öppningen ner till Almedalen.

Vi var på en 5-dagars tripp till Gotland. SMHI´s prognos var stövlar och paraply, vilka vi glömde och lika bra var det för vi hade aldrig behövt dem även om de varit med. Så tesen "Vi hade iallafall tur med vädret" gällde oss denna gång. Ett par skvättar på mindre än 10 minuter mötte oss under resan, men då satt vi i bussen eller njöt av nattsömnen.

Detta var min första tripp till Gotland och förhoppningsvis inte den sista. Det finns fortfarande en mängd upplevelser att upptäcka efter 3 dagars rundresande, så jag skulle nog kunna tänka mig en längre period i ett bra boende med olika dagsturer runt öarna.
Rauk på Fårö!
Fårö var en upplevelse. Väldigt platt men ändå en behaglig ö med gröna oaser. Jag förstår dem som har en dragning dit. Nu blir en sån här gruppresa på några dagar väldigt komprimerad. Visby, Lummelunda, Fårö med Raukar och Hoburgen och en avstickare till Ljugarn, sen räcker inte tiden till mycke mer.

Vi var ett samlat gäng från orten, alla kända för varandra, så det var både lättsamt och trevligt och arrangören "Din Resa AB" kan rekommenderas. Allt var välordnat, bra rum och flexibilitet för förändringar. Kunde kort sagt inte varit en bättre gruppresa.

Nu är vi hemma igen och vardagen knackar på. På vägen hem kunde vi ana hösttoner i faunan, så sommaren verkar vara över för denna gång. Vi får hoppas på en lång varm höst i stället.

Ha dé
Charles

1 kommentar:

epsilon sa...

Vilket speciellt landskap. Både i natur och byggnadsstil. Ganska okänt för mig trots att det ligger så nära.