fredag 30 december 2011

Så var julens pyssel lagt..

 
Här är beviset! 1000 bitar med start på juldagen och färdiglagt den 29 dec. Det kanske inte ser så svårt ut men många färger återkom på flera ställen så det var lite knepigt. Dessutom var katten intresserad av vad vi höll på med och jagade bitar som den fick ner på golvet. Alla var inte lätta att hitta så under stolar, fåtöljer och mattor låg det bitar och en bit började jag undra om den inte blivit kattmat. Totalt omöjlig att hitta. Men till sist så tittade jag under tassarna på fåtöljen, och där satt den. Så nu är det lagt och komplett och katten har förlorat intresset.

Julen har annars avlöpt i familjens omedelbara närhet. Lagom med mat och lagom med julklappar så det känns bra. Hustruns goda julbröd tog slut under annandagen så det är vad som saknas. Annars är det skönt att julen snart är över. Fast den slutliga avjulningen sker väl inte förrän efter 13 helgen.

Under året som gick var gänget jag spelar i (Tivedspôjkera) med på dragspelsstämman i Otterbäcken. Jag såg att det var folk som fotade och spelade in det som hände på stora scenen så jag kollade på nätet och hittade bilden på oss när vi spelar. http://varatgang.com/files/Bilder_2011_Stmmor_Otterberget_9-11_september_25.JPG. Ingen inspelad musik dock. Men kul var det. Nu får vi se vad 2012 innebär. Jag har ju inte spelat ihop med någon på många år så det är lite av nystart i Egon Kärrmans anda (hellre än bra!).

Annars är upplevelsen som pensionär att åren rusar iväg. Det är lite oroande att tiden upplevs gå fortare än vad den gjorde när man var yngre. De gäller att hinna med.

Ny stundar Nyår och äldste sonens födelsedag. Han och min mor är båda födda på nyårsafton och när hon levde så firade vi ihop då hon ofta kom till oss till Nyåret. Sen börjar 2012 och vad det bär med sig kan man bara hoppas på. Men det skall bli intressant.

Ha ett gott slut och ett Gott nytt år.
/Charles

1 kommentar:

epsilon sa...

Vilket vackert pussel, men svårt. Mina svärdöttrar pusslar gärna men jag har inte riktigt det rätta tålamodet. Att tiden rusar det håller jag verkligen med om - helgerna var alldeles för korta i år.