torsdag 2 februari 2012

Du är förmodligen en Uggla...

Surfade på nätet och letade efter definitioner på fåglar, arter och typer. hittade denna sajt som jag gjorde testet på. http://www.inuseinsights.se/vilken-fagel-ar-du/. Med detta test skulle jag få veta vilken fågeltyp jag tillhörde. Svaret blev rubriken ovan!

Nu vet jag inte om det är bättre att vara en uggla än en simand eller en duvhök tex. Det är väl upp till sina egna (eller andras) värderingar att avgöra. Enligt fablernas värld är ugglan på topp i jämförelse med mänskliga värderingar, men tittar man till ugglans roll i naturen så är det ju en rovfågel. Enda dragningen till fågelautomater torde vara de fröätande småfåglar som befinner sig där. Nåväl, testet är genomfört och svaret givet!

Jag föredrar dock att jämföras med den "kloka" ugglan och inte rovfågeln.

Ha dé
/charles

3 kommentarer:

epsilon sa...

Roligt test. Självklart vill man hellre vara klok än rovgirig. Kut man ska tolka mitt resultat - sannolikt är du en pingvin har verkligen inte den blekaste aning om.

Maggan sa...

Jag blev en pingvin, jag med!

epsilon sa...

Eg. till Maggan, googlade på pingviner. De lever i stora flockar, samarbetar bra om det mesta, sinsemellan är de fredliga men går inte bra ihop med andra arter. Hona o hane turas om att ruva äggen och de är tillgivna föräldrar. Vi får väl välja vad vi vill ta till oss, eller hur?