lördag 2 december 2017

New face
Jag får uppmaningar via nätet att byta bild för att den jag hade är gammal. Nja inte har jag väl förändrats så de senaste åren att jag är svår att känna igen? Dock nytt face och ny bakgrund så är alla nöjda. Passa på och bytte på facebook också så att det blir lika på båda ställena.

När jag ändå är igång passar jag på med en historia, Ingen julhistoria denna gång utan en så kallad rolig variant..

Det hände sig i den lilla byn att både prästen och byns busschaufför gick bort samtidigt. När de träffades på den andra sidan sa prästen; vi kan väl göra sällskap på vägen? Det tyckte busschauffören var en bra idé. De båda hade mycket att prata om så vägen blev kort. Framme vid pärleporten knackade de på och sankte Per tittade ut med en bister min. Så fick han syn på de båda och när han såg busschauffören sprack hans ansikte upp i ett leende... Välkommen Välkommen utbrast han och omfamnade chauffören, kom in, kom in!

Nu surnade prästen till och sade avundsjukt. Här har man stått i hela sitt vuxna liv och predikat om guds gåvor, och så får chauffören sådan uppmärksamhet!

Sankte Per lade armen om prästen och sa, Nu skall han inte vara sån... Han skall veta att när chauffören kör sin buss, ja då ber alla till Gud!

1 kommentar:

Kenneth sa...

Den var bra den Charles!