tisdag 1 maj 2018

Hallå igen!
Det blir inte så ofta jag skriver på bloggen numera. Sedan Facebook så har turerna blivit mer sällan. På nåt sätt har Facebook blivit hemma arenan. Enkelheten förmodar jag och spridningen kanske. Nåväl nu är jag här.

Har hittat en ny artist på YouTube. Ny och Ny.. har funnits i många år men jag har inte vetat om honom. Sökte lite på måfå efter bluesartister och lugna blueslåtar och hittade Vargas Blues Band. Stor i Europa vad jag får fram på Wikipedia, så då måste det väl vara sant. Musiken klev rakt in i mitt hjärta så länken förmedlar jag här. https://www.youtube.com/watch?v=8P76ESlH0Io Tillbringa gärna lite tid att spisa runt bland bandets låtar på tuben. Gillar Du blues så kommer Du inte att ångra dig.

Min musiksmak är väldigt bred, från folkmusik med fiol och dragspel till klassiskt. Tocata und Fuga av Bach är en höjdare. Mellan dessa ytterligheter har vi jazz, blues och rock som man kan kalla mittfåran. Keltisk musik är också en musikform som lockar. Människan är väl något av allätare och när det gäller musik är jag nog en av dem. Sen finns väl berg och djupa dalar här också... Men nu är det Blues som gäller!

Inga kommentarer: