söndag 26 augusti 2012

DaCapo...


Såg att jag fått en kommentar från Telia kundtjänst på mitt inlägg "Välkommen till Telia" här nedan. Det är ju lite roande att de lagt in en kommentar på just mitt inlägg, men  vad vet jag, andra kanske också fått ett inlägg, fast det visar att Ni läser bloggar och att Ni bryr Er. För detta skall Ni ha en eloge!

Sakfrågan är fortfarande tillgången på information när situationen är kritisk! Detta problem kvartstår.

Om ingen kan nås för besked så vet inte jag som kund att Ni uppmärksammat problemet eller att felavhjälpning pågår. Jag kan fortfarande tro att det bara är jag  som drabbats. Även om jag ställer krav på Telia som leverantör att ha en bra service gentemot mig som kund, så kräver jag inte att det sitter någon och kollar min anslutning i tid och minut för att säkerställa att jag har full access.

Dock, när jag har problem, då vill jag snabbt få besked. Jag bryr mig inte om i vilket stadium felsökningen befinner sig. Jag nöjer mig med att i detta läge få besked om att det pågår felsökning. Då vet jag att jag inte är ensam med problemet. Jag vill också få bekräftat att jag kommit fram, att jag talat med någon som tar min anmälan på allvar och tar över ansvaret för att det snart skall fungera igen. Jag skall inte behöva leta i blindo efter en e-adress eller ett telefonnummer att kontakta.

Service är ett mått på kvalité. Kjedjan är som bekant inte starkare än sin svagaste länk!

Lite av Er förlorade heder har Ni återfått med inlägget i min Blogg. För detta har Ni mitt tack!

6 kommentarer:

Lisa Arvidsson sa...

Jag instämmer helt och fullt i vikten av att snabbt nå ut med information om sådana här situationer!
Även ifrån vårt perspektiv, vi som var här för att ta emot våra kunders frågor den kväll då detta hände, var det hela något av ett kaos.
Det är många bitar som ska falla på rätt plats för allt ska förlöpa på ett idealt sätt vid sådana här tillfällen, men bättre än det du beskrev i ditt blogginlägg ska vi absolut kunna prestera.

Jag tar i alla fall vidare dina synpunkter om detta så att vi får en bättre chans att lära av misstagen.

Kul i alla fall att du uppskattade mitt svar på din blogg!

Ha nu en fortsatt fin sista augustivecka!

//Lisa Arvidsson
Telia kundservice

Unknown sa...

Hej Charles och tack för din kommentar!
Ang. Telia avstår jag från att blanda mig i för att inte riskera att blodtrycket stiger mer än vad både jag och medicinerna klarar av... (Har gett upp men betalar dyrt).
Kolmilan är en kul och värdefull grej, och på onsdag kväll gör jag mitt årliga besök. Kanske blir det en sväng dit även på torsdag.
Noterade din "TIA". Skönt att den inte lämnade några besvärande och bestående spår efter sig.
Ha det gott nu när hösten tar vid!
/SA

Lotta sa...

Hej Charles.
Jag läste hos Maggan att du hade fått en tia.
Du får ta det lugnt. Stressa inte din going.
Det var tur att det inte var en stor stroke du fick.
Usch det är inget vidare.
Var rädd om dig och krya på dig.
Snyggt kök du fick till.
Du har baske mig inte tummen mitt i näven.
Kramizzzar i massor ifrån oss
Jag ringde och berättade för Kennet

epsilon sa...

Tycker nästan att det är lite rörande att de har folk som sitter och spanar av bloggar. Eller hur de nu gör. Fick också en kommentar när jag skrev om en räkning. Borde de inta sats på fler och bättre utbildade i sin klagomur i stället?

Charles sa...

Tack alla för kommentarer.
Epsilon, mitt i prick! fast jag tror de har ett dataprogram som registrerar allt som sägs om dem på webben, ungefär som Google samlar data.
SA och Lotta, Tack för omsorgen. Ja det verkar som om jag hade tur denna gång. Hoppas det inte blir fler.
Lisa, Tack för att Du registerar kundsynpunkter för förbättringar och hälsa cheferna att bästa vägen till att tjäna pengar är nöjda kunder, största risken (att förlora pengar) är missnöjda kunder.

Charles sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.