måndag 17 maj 2010

Ingen hit direkt..

Tänkte att det där med limerick måste bli en hit. När TV hade det i programmet Razzel för många år sedan överöstes de av inslag. Nja nu går jag ju inte ut lika bra som TV på bästa sändningstid, men det är endå ett tiotal som läser min blogg så nog trodde jag att några fler skulle haka på. Egna eller andras spelar ingen roll bara man talar om vem man lånat den ifrån. Men icke en rad.. ja besökare har det varit enligt statistikräknaren men för övrigt rätt tyst på kommentarer.. och hustrun som undrade om det var jag som skrivit den om Skara..?? Ja vi glömmer det spåret....

Annars har det varit Hembygdsstämma i Örebro, på slottet och i Rikssalen. Riktigt trevligt och en mängd inslag för framtiden. Vi får se vad det ger. Vi driver ingen egen hembygdsgård men förvaltar Victor Cassels gamla Bruksmuseum som vittnar om fornstora dagar vid Stora Lassåna (Laxå). Inhyst i en gammal flygel i den Casselska Herrgården. Herrgården är såld men museet och arkivet är i offentligt ägo. Varje söndag i Juli är det öppet och alla besökare i museet bjuds på kaffe i arkivet.

Välkomna!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej o go´ kväll Charles! Det där med limerickar är inget som jag behärskar. Men kan ju ändå bidra med en:
"En magdansös ifrån Kumla
på scenen med fötterna fumla'.
Hon blev alldeles blek
och hon fäkta' och skrek:
Hjälp, i navlen så bet mig en humla."
(Lånad från skrattnet.se)
Ang. hembygdsentusiaster, vilken tur att de finns. Många föreningar och sammanslutningar finns runt om i landet, som väl tar hand om gamla gårdar, muséer och mycket annat. Mycket värdefullt som dessa utför. Tur för kommande släkten!
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

epsilon sa...

Rolig idé med limerickar men jag la ner direkt och tänkte att det är inget för mig. Skriver inte ens julklappsrim.
Muséet - väl värt ett besök. Har varit där med åtskilliga elever. En del av dem mycket intresserade, andra tyckte bara att det var kallt och trist. Men intresset brukar ju vakna när man blir äldre.