söndag 22 augusti 2010

Fortsättning följer...

På bredbandsstrulet förstås. I förra bloggen skrev jag att jag ännu inget hört förutom förnekanden att problem förekommer inom mitt område. Ny har jag efter ytterligare påtryckning fått en mailkontakt där man beklagar att jag inget hört och att man vill göra ett nytt försök.

Det som förvånar mig är att man så starkt förnekar att det finns ett problem  http://www.dn.se/ekonomi/mobilt-bredband-fungerar-illa-1.695162. Uppenbarligen är det känt inom organisationen så varför mörkar man? Telia säger (enligt artikeln) att de som berörts skall kompenseras medan tele2 vill avvakta orsaken innan man säger nåt.

Jag gick in på IDG´s sida och läste om diverse fel med bredbandsanslutningar. Jag kan säga att vissa bolags´s fanor inte var mycket värd där. Så mycket "skit" som östes över en del bolag skulle åtminstone fått mig att dra åt mig öronen om jag haft en ansvarsroll i företaget. Om det ligger nån sanning bakom, att ett företags policy speglas i deras kunderalationer, så skulle jag omedelbart flytta mitt aktieinnehav till ett annat bolag, efter att ha läst de kommentarerna. Jag måste tillstå att jag i min egen upplevelse av min leverantör, inte kan hitta några argument som motsäger det jag läser. Devisen "Nöjda kunder är vår bästa resurs" gäller inte dem.

All teknik strular nån gång, så till slut handlar det enbart om hur man hanterar de kunder som drabbas av det, och den striden förlorar min leverantör med hästlängder. Så valet står mellan att ha den "sämsta" eller den "bästa" support när det inte fungerar. För mig är i vart fall valet enkelt.

Googla på "mobilt bredband+Problem" och följ debatten, så förstår ni vad jag menar.

Ha dé
PS/"Bästa" och "Sämsta" är en personlig värderingsfråga. Säkert finns där lika många åsikter som kunder!

Inga kommentarer: