söndag 15 augusti 2010

Telefonen ringde...

Hej, det är från Tele2!
Jag har fått ett mail från en kollega som säger att Du har problem med vårt mobila bredband.

Ja jag blev så desperat av att inte nå Tele2´s kundtjänst att jag brände av ett mail till deras pressansvarige (Den enda jag hittade en adress till). Kundtjänst telefonnummer hade jag ringt men ville inte sitta i telefon i 20 minuter för att felanmäla förbindelsen. Valde mail i stället!


Nu ringde de upp mig för att hjälpa till...  Vi kan inte hitta nån anmälan på ditt problem sa han. !!??


Ja, jag ville inte vänta i telefon i 20 minuter... svarade jag.. ska det vara så?


Nej, men sommaren är besvärligare, många lediga. Folk vill ju ha semester, vill inte Du det? sa han.


Jag är pensionär så jag har semester året runt, svarade jag.


Sen talade jag om att det stod att läsa på IDG´s sidor att det var problem med 3G.


Ja men inte i Ditt område blev svaret.....

Efter många ordbyten sa han till sist att de skulle prioritera mitt ärende.. det var för 5 dagar sedan.. så om jag är prioriterad och ingen ringt under 5 dagar.. då har de ett större problem än jag anat!

Fortfarande funkar inte det mobila bredbandet trots nedladdning av ny programvara... Fortfarande har jag ingen kontakt med Tele2. Ring inte .. Vi ringer Dig, var det sista som sades. Men räkningarna kommer klockrent.

2 kommentarer:

epsilon sa...

Undrar då hur den icke prioriterade har det med Tele 2? De har i alla fall en massa folk som ringer stup i kvarten med erbjudanden om att gå över till dem Där kanske de skulle omprioritera. ( vi är med i Nixregristret men maken har en firma inregistrerad och då kan de ringa så mycket de vill.)

Lotta sa...

Det var en tycken rackare .
Jag hade nog fräst åt honom och det ordentligt.
Vi har haft en fantastisk semester som du nog har förstått.
Vi kommer också till Molde och Kristiansund sen bär det av åt andra hållet igen.Hem ljuva hem.....
Det kommer fler bilder framöver.
Mysig helg på dig mysige man.
Kramizzzz Lotta