onsdag 17 november 2010

Så lägger vi ännu ett år till de tidigare..

Tack Annika och Ulf för det Franska kortet! 
och Solveig och Oscar för nedanstående kort och hälsning.
Så här ser det ut när jag tittar ut från mitt datorrum. Snö och frosttäckta träd och marken är vit av snö. Som nån av gästerna sa, då är du "riktig" pensionär nu då?! Ja tillsvidare är väl den allmänna pensionsdagen 67 år och jag räknas in i den skaran numera. Tänka att två år förflutit så snabbt? 

Min ordförande när jag jobbade sa att vänta du tills du fyllt 60, sen går det fort.. Jag kan bara instämma. Det enda som möjligen skulle kunna omformas till en klagan är att här sitter man med ett ungt sinne i en gammal och skröplig kropp. Det är ju nu man borde ha varit i sitt livs form. Det är nu man har all den där tiden man saknade förr och vetskapen om vad man vill göra med den (tiden alltså!).

Ja så illa är det ändå inte. Jag har dammat av gitarren igen och börjat spela ihop med ett gäng som kallar sig "Tivedspöjkera". Sättningen är dragspel, gitarr och bas och första spelningen i Finnerödja kyrka är avklarad. Jag compa psalmer och läsarsånger hade jag nog inte trott för några år sedan. Men det är roligt! Jag styr min dag lite som jag vill, så livet är "Gött å leve"!

Tack alla som skickat "Grattis" hälsningar, de värmer.

Ha dé gott!
Charles

2 kommentarer:

epsilon sa...

Härlig tillvaro att vara pensionär.
Man får fylla tiden med det man vill-
Grattis i efterskott.

Unknown sa...

Go´kväll Charles! Ser att jag är dåligt uppdaterad. Så därför kommer en hälsning och ett grattis i efterskott!
/SA