torsdag 19 november 2009

Och vad intresserar Dig då?


Ja frågan fick jag och svarade att det står på min blogg. Bilden på min första bil kan få utgöra symbolen för mitt motorintresse.
Studebaker Flight Hawk från 1956.
1957 stod jag och min kamrat och studerade Skidåkaren Sture Gran´s Studebaker på Bångvägen 29 i Lycksele och sa tvärsäkert. En sån skall jag ha när jag blir stor. 1962 köpte jag en krockskadad dito och efter ett halvårs mekande så rullade den nylackad på vägen. Kompisens första bil blev en Borgward Isabella och inte en studebaker så nån av oss måste ju infria löftet. Sist jag såg den var den såld till en ung man i Umeå och det var i slutet av 60-talet.

Vad har nu detta att göra med intressen... tja. På bloggen har jag listat följande och med kontroll av vilka som har samma intressen där fick jag detta resultat.

Foto - 55 000
Matlagning - 16 500
Amatörradio - 13 ??
Teknik - 1 400
Musik - 643 000
Böcker - 53 800
Frimärken - 13
Politik - 35 800
Motor - 1 800
Humor - 47 700
Vänner - 60 200
Allt som gör livet kul - 4

Tabellen indikerar att "Musik" är den största gemensamma nämnaren mellan mig och mina bloggkamrater och att "Allt som gör livet kul" är den minsta gemensamma nämnaren ??
Jag vet att det finns en mängd radioamatörer på nätet så siffran 13 där var lite överraskande. Filateli är en (för)svinnande aktivitet och frimärkshobby butiker försvinner även i våra storstäder, så det var inte en lika stor överraskning.
Fotografera, läsa Böcker, Humor och umgås med vänner är också en stark faktor. Att politik låg så högt förvånade mig också. De gånger jag skrivit om politiska ämnen har jag knappt fått en kommentar. Man kan ju tycka med så många med det intresset att det borde blivit en del Bu eller Bä.
Intressant var det i alla fall.
Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: