lördag 24 april 2010

30 års jubileum!


När vi flyttade in i området 1979 gjorde vi en mängd saker i vår gemensamma samfällighetsförening. Våren 1980 började vi städa samfälligheten och angränsande kommunytor. Vi ville ha det snyggt omkring oss men även snyggt för besökare.





I år noterade vi, att vi i 30 år har hållit snyggt i vårt bostadsområde och även skapat den lilla park som ligger mellan Lassånavägen och vårt område.




Förra årets nedtagning av träd (som kommunen gjorde) lämnade en stor rishög vid vår garageplan och vi har legat på kommunen om att ta bort den under ett helt år. Utan resultat! Men nu försvann den i lågornas rov, ivrigt påhejat av barnen i området.
Det är nåt med eldar som får liv i både gammal och ung, och det är inte värmen från brasan utan något i själva elden som lockar. Det är i alla fall min hypotes.
Ha dé gott
Charles

2 kommentarer:

epsilon sa...

Att elda är ju roligt - för alla åldrar och så blir det ju så fint.

Maria sa...

Dåligt av kommunen att inte komma och ta bort rishögen... Men nu löste ni ju det själva genom att elda upp den.
Eld i ordnade former är ok, annars är det allt bra otäckt tycker jag.

Är nöjd med mina objektivinköp. Har visserligen bara provat macrot ute än så länge, vidvinkeln har jag bara plåtat med för att testa.
Var ute i lördags och fotade en massa macro, och blev mycket nöjd med resultatatet. Det kommer helt klart att bli mycket macrofotografering framöver :)

Hur det blir med Tiveden vet jag inte än... Men ett är säkert, jag ska dit i år det har jag bestämt, men när vet jag inte. Men hör av mig när jag vet. Vore jättekul att träffas där.
Ha de gott!
/Maria