fredag 3 juli 2009

Dag 6 - Mot kusten..

Resan mot Luleå gick efter "Blå vägen" upp till Storuman och vidare över Älvsbyn. Trots stora vidder och en del stopp efter vägen, gick resan förhållandevis snabbt.
Blå vägens skönhet förtrollar.
Efter Storuman började fjällvärlden torna upp sig. Vackert men öde! Långa tider innan man såg en levande själ eller mötte en bil.

Vägren ?
Jag sa till min hustru att så här års ser man ofta strörenar som kommer upp på vägen. Knappt hade jag nämnt det förren den dök upp. Den måste ha hört mig.
Efter kl 16 var vi framme vid Luleå, där vi hittade övernattning på Örnviks Hotell och Camping. Jag ringde upp min polare från förr och vi träffades inne i Luleå och senare hemma hos dem. Det är otroligt vad mycket som kommer fram ur hörnen när man börjar prata. Det var ett trevligt återseende. Vi kommer att träffas igen och se det gamla Luleå innan vi vänder åter, söderut. Förhoppningsvis blir det några bilder på bloggen.
Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: