fredag 28 augusti 2009

Datorn är död.... Länge leve datorn!

Ja som tur var så har jag tagit både backup på hårddisken och en bärbar dator i reserv. Så alla mina bilder finns räddade liksom tillgången till internet, men visst är det träligt.

Vad hände?
Ja jag har haft lite problem med uppdateringar och varit i samspråk med Microsofts helpdesk för att det är två uppdateringar som inte fungerat. Självfallet beror alla fel på tredje part, alltså inte mig och inte MS utan HP som tillverkat datorn. Så jag går till deras hemsida, väljer support och kör igång en identifiering av datorns komponenter för drivrutiner mm. 10 drivrutiner inkl BIOS är för gamla enligt testet så jag börjar med BIOSet. När det är klart får jag uppmaning att starta om datorn.. och där försvann den.

ERROR över hela skärmen men den hittar en floppy jag inte har.. och ber mig sätta in installations CD´n. Jag förstår att jag berikats med ett felaktigt BIOS som tack för att jag använde tjänsten identifiering i stället för att göra allt manuellt...

Så Nu återstår en massa jobb innan den är uppe och rullar igen.
Vem har sagt att livet är enkelt?

Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: