måndag 10 augusti 2009

Nu syns den.. Nu syns den inte..!

Du som följer min blogg ser att det ibland händer saker i min blogglista. De som inte är nåbara via länken i min blogg tar jag bort. Det finns en orsak till att de gjort länken onåbar. Antingen att de bytt bloggverktyg, att de stängt sin blogg eller vill hålla den mer privat. I de fall jag vet att de bytt, byter jag länken på min sida till den nya bloggen eller om de har en länk på sin gamla sida som visar till den nya, så får den vara kvar. I alla fall ett tag som Rickard Sundquists sida.

Det är inte så att jag säger upp bekantskapen utan enbart att länkar till "Dead end" inte gynnar någon. Vissa beklagar jag att de försvinner, då de varit både intressanta och innehållit vackra bilder. Men det är till sist bloggarens beslut som gäller. Man måste ha intresset att hålla en blogg igång och "feedback" är en viktig faktor.

Inte alla skriver kommentarer och vissa ämnen förblir obesvarade. Har man då ingen besöksräknare så är det lätt att tro att man talar för tomma stolar, att ingen finner intresse för det man bloggar. Men en besöksräknare kan visa att det visst läses även om kommenatrer upphör. Så om besöksantalet ökar, betyder det ändå att det man skrivit väckt visst intresse. Man vet bara inte vilket intresse!

Jag har fått en del mothugg genom åren vilket inspirerar mig. Ibland missuppfattningar om vad jag menat (Ironi är mitt vapen och inte alltid så lätt att uppfatta) och ibland klargöranden som jag inte kännt till. Det ger ett mervärde faktiskt lika välkommet som beröm över nåt man bloggat om eller bild man lagt ut.

Naturligtvis svarar jag på mothuggen och om jag inte "blivit omvänd" av de synpunktrer jag mottagit, hävdar jag naturligtvis min åsikt. Dock tilllåter jag det inte att bli personligt. Alla har som sagt rätten till sin åsikt.

Ha de gott
/charles

Inga kommentarer: