fredag 5 juni 2009

Illusion..

Denna bild är resultatet av två bilder! Katten sitter egentligen i fönstret i mitt vardagsrum. Landskapet existerar inte, det är en mossbelupen barkbit från en Ek som jag klippt ut och sammanfogat med sig själv utifrån fyra vridningar av samma bild. För att skapa vattnet har jag använt Sqirlz Water reflection. Som en bekant sa när hon såg mig hålla på. "Kan man överhuvudtaget lita på någon bild?". Ja det är frågan.

Denna bild är ju uppenbarligen fejkad men även en vanlig bild förvrängs ju av objektivet, omkringliggande ljus och av kamerans inställningar. En naturbild i duggregn och bara 3-4 grader varmt ute, kan ju se så lockande ut att man bara vill hoppa i. Kameran ljuger aldrig sa min far, fast han var skicklig på att manipulera bilder. Så sanningen ligger väl nån stans mitt emellan.

Ha dé gott
Charles

PS/ Photoshop element 7, Sqirlz water reflection och Paintbrush är de program jag använt för att skapa bilden.

1 kommentar:

Maria Gustafsson sa...

Det har du lyckats bra med. Du har gjort en jättefin bild på din kissemåns.
Trevlig helg!
Kram Maria