torsdag 4 juni 2009

Nu grönskar det...

Nu blommar det för fullt i trädgårdar och planteringar. Det är nåt visst med blomningen, den hör skolavslutningen till. Fast nu är det länge sedan jag gick i skolan men jag kan ändå inte låta bli att minnas hur det var.
Violen har alltid fashinerat mig med sina spräckliga färger. Den ser mer uppkäftig ut än blyg tycker jag, fast visan påstår annorlunda. Men med de sprakande färgerna kan man väl inte vara blyg?
Tjärblomster, Lychnis viscaria, sträcker sig mot himlen. Detta är en flerårig växt som blir ca 1/2 meter hög. Växer i tuvor.

Ha dé gott
Charles

2 kommentarer:

Maria L sa...

Ja, visst är det vackert med allt det gröna och alla blommor!

Men du får nog ta och byta bild här ovanför, ett snöigt landskap i juni känns inte rätt! :)

Charles sa...

Tack Maria!
Ja det var ju tanken att jag skulle variera bilden i ingressen.. men jag blev hemmablind och glömde helt enkelt bort det. Nu är det en stundade högtid som ligger i fokus.