lördag 18 september 2010

Meddelande från andra sidan....

Dett är en historia från vännen Douglas i Canada..
Lite morbid kanske, men den skulle ju kunna vara sann??!!

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringat bröllopsnatten tjugo år tidigare. Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka e-post till hustrun.

Han missade dock en bokstav i e-postadressen.

Brevet hamnade därför istället hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

Till: Min älskade hustru!

Rubrik: Jag har kommit fram!

Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här
numera och man tillåts skicka e-post till sina nära och kära. Jag har just
checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot
att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.

Din älskade make!

PS. Det är verkligen hett här nere! DS.
 
Jag noterar slutkommentaren (PS).
Vi hade en lång diskussion när jag var där om existensiella frågor, och det framkom att släkten "over there" är mer religiösa än vad jag är, att Guds existens inte är ifrågasatt. Dock har man en viss attityd mot "maktmänniskor" och dit får man kanske även räkna präster?  
 
Ur ett religiöst perspektiv får man väl antaga att kommentaren handlar om att prästen hade ett uppdrag att rädda själar undan särselden och inte att påvisa att han under sin livsgärning kvalificerat sig för ett liv tillsammans med Lucifer??!!

3 kommentarer:

Britt Ahlgrens sida sa...

Den var kul men morbid men det gillar jag.
Ha det gott!
Bibbi

epsilon sa...

Mycket bra, spec. det där med värmen.

Beppan sa...

Jag skulle nog också ha svimmat...