tisdag 9 december 2008

Bilder, bilder och bilder

Sitter här på tisdagskvällen och matar in bilder på en fotosajt. Segt! Bara 74 bilder men det tar en evinnerlig tid. Jag var tidigare under dagen till Örebro och Julhandlade med min yngste son. Efteråt tog vi en fika med lussebulle. Det är en upplevelse att nästan bli jämngammal med sina barn.

Ja Ja.. jag vet att jag är dubbelt så gammal men jag känner det inte så. Jag har egentligen aldrig tyckt att ålder spelar nån roll. Så jag har haft bra relationer även med mina kompisars föräldrar, nästan på kompisbasis. Och även tvärtom Jag har alltid tyckt att det är roligt att ta del i barnens lekar. Roligaste minnet var när barnen var sådär 5-10 år och hela kvarterets barnaskara ringde på och undrade Är Charles inne? ... Vi tänkte leka vattenkrig! Då var jag 40år fyllda.

I vart fall gick vi runt i butiker och hamnade till sist på mitt dagis (Claes Ohlsons) och vilken lycka att gå kring och titta på alla prylar som radas i hyllorna. Dessbättre hade jag inga stora resurser att spendera, jag hade inte fått plats hemma med allt jag ville ha. Roligt att se att vi gladdes åt i stort sett samma saker.

Men en sak jag inte köpte har jag siktat in mig på. En skivspelare med USB port. Jag har en stor samling skivor av den gamla sorten men gramofonen har lämnat in och jag vill göra om musiken till MP3 så att jag kan lyssna på de gamla godingarna. Och här öppnade sig ett ypperligt tillfälle.

Nu återstår bara lite kompletteringsköp, kapa kalufsen och storhandel av matvaror till Julen. Julstäda, sätta upp granen och att göra iordning skinkan.. sen är det jul.

ha dé gott alla
/charles

Inga kommentarer: