lördag 27 december 2008

Så var den över för denna gången..

Julen... Dvs. En jul där högen av förbrukade pappersnäsdukar är större än högen av förbrukat julklappspapper. Där feberyrsel ersatt yrseln efter en god Wiskey eller ett glas gott rött vin. Hostattacker i stället för konversation. Vila och sängläge i stället för promenader.

Jag har känt mig precis som "Han" i den reklamen som gick på TV förut, "Ni kvinnor snackar om att föda barn, då skulle ni veta hur det e när en karl e RIKTIGT förkyld!" Patetiskt och ynkligt men ändå träffsäkert. Ingen upplevelse jag önskar någon. Sen kan vi strunta i liknelsen.

Igår släppte febern och det kändes som om jag kunde börja andas igen utan större besvär. Hostan och snuvan håller in sig, men är på nåt sätt hanterbar nu när febern släppt. Vi börjar till och med se humorn i det för igår kallade vi den för "Engelska sjukan". Min hustru var på ett möte i arbetet inför nästa års begivenhet, och hennes Engelske chef som ledde mötet var rejält förkyld. En vecka senare låg hustrun i denna förkylning och ytterligare en vecka senare så dök jag. Så vi talar inte om vilken förkylning som helst, utan om en med Engelska anor. De Ni!

Tomten förärade mig både kultur och upplevelser i form av böcker, musik och film, men även verktyg för min egen kreativitet. Ett elektroniskt ritbord som skall fungera både ihop med Photo Shop Element 7 och andra mer sofistikerade (rit-) program. Skall Bli spännande att testa och se vad det kan göra för min framtida bildhantering. Så långt har jag upptäckt en viss eftersläpning mellan händelser på skärmen och handens rörelser, så det tarvar övning inser jag.

Nu önskar jag Er alla ett gott nytt 2009, det året som den ekonomiska krisen avtar och ekonomin vänder uppåt igen, det år då vi lyckas med det vi företar oss och finner frid i att bara vara.

Ha dé gott
/charles

1 kommentar:

Anonym sa...

Även jag har blicit nockad av denna bacill. Vaknade på juldagens morgon och var genomförkyld. Nu har hostan börjat skrälla och febern den hoppar upp och ner. Snart dags för sängen igen, orkar inte vara uppe långa stunder.
Önskar dig ett Gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR
Kram Maria