lördag 31 januari 2009

Fredag kväll..

Som vanligt blev det en kväll framför TV´n och den spårade inte ur, utan avhandlade både Oldsberg, Lets Dance och "Vem är Forrester". Sen var det sängdags.

Det är ibland svårt att hänga med i de Oldsbergska ordvitsarna men ortsfrågorna är oftast lite lättare. Hursomhelst är det en trevlig lite lagom underhållning.

Lets Dance tycker jag är en patetisk tillställning och utröstningen förstår jag inte. Som tävling är programmet kasst. Det är inte dem som är sämst som åker ut först utan det verkar vara lite av lotteri. Tävlingen skulle då bestå i att charma tv-tittarna före benföringen.... ja ja

"Vem är Forrester" blev en överraskning. Med såna skådespelare som Matt Damon och Sean Connery så förväntar man sig att det skall bli nåt sevärt.

Historien var en snyftare om en svart ung man från Bronx som var ett snille med författaranlag och dessutom duktig på Basket. Sen den vanliga intrigen med kompisar som drar bakåt, lärare som gör skolgången till ett helvete och några Good guy som försöker få killen att blomma ut. Slutet gott, allting gott! Men den var ändå sevärd och trollband emellanåt. Det var dock mer skådespelarprestationer än manus som gjorde filmen bra.

Så nu återstår bara att önska god natt och hoppas på att helgen bliver god.

Ha dé
Charles

1 kommentar:

Anonym sa...

På Spåret gillar jag. Det är klurigt och allmänbildande! Synd att jag inte hade nån mer än Löken att tävla mot hemma i soffan... vet ju inte om jag vann eller inte. Hon låg bara och teg, nämligen. Ingen som helst tävlingsinstinkt hos den damen...
Hoppas helgen är och blir fin!

Kramar från Maria