måndag 26 januari 2009

Så låg där en lapp på köksbordet...

Hustrun hade redan kommit iväg till jobbet. "Det är nåt möte om rotavdraget på färgaffären idag mellan kl 10.00 - 18.00. Skall Du inte gå Dit och höra vad de har att säga"... stod det på lappen när jag kom ner för frukost.

Rotavdraget är ett statligt stöd till dem som anlitar en hantverkare att utföra arbete åt sig, och frågan kom upp då det är dags för oss att göra något åt kök och badrum. Jag fattade vinken även fast hustrun vevade med hela armen.

Så kom jag hem med kataloger, högt och lågt, på kakel, bubbelbad och köksinredningar m.m. När vi tittat färdigt så hade det kostat bortåt en miljon eller nåt. Tillbaks till ritbordet (eller bankboken). Lågprisalternativen, vilken sida stod de på? För det är ju bra om man har råd att bo kvar efter renoveringen också.

Tro nu inte jag skyller på hustrun. Jag är nog mer inställd på "lyxartiklar" än hon. Ska vi ändå göra nåt så kan vi lika gärna göra det ordentligt från början.. etc. Det är mitt måtto. Så till veckan kommer "firman" för att titta och ge en kalkyl. Vi får väl se vad som går att raealisera, men lavinen är i rullning så nåt blir det ju..

Ha dé gott
/charles

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är verkligen en härig människa Charles
Det är klart att det blir renovering med besked så nu får du allt ta fram den stora bankboken så Maggan blir nöjd och glad... hahahah!!!! Det rusar i väg och det gör set snabbt
Det är som du saker att det räcker nästan att bara kolla i broschyrer för att det skall kosta...Ha det riktigt gott och tusen tack för att du tittade in häromdagen.
jag har också börjat så smått på fotosidan Kramizzz / Lotta