torsdag 15 januari 2009

Ny virusvarning...

Från min kusin i Canada kom idag en varning om ett nytt virus som infekterar e-post! Jag har översatt texten till svenska nedan. Läs och begrunda.

Nytt e-mail virus som infekterar e-post meddelanden!
Viruset uppträder intermittent, så detta är en information och inget ”Larm”!

Symptom:
- Gör att e-post sänds flera gånger.
- Gör att e-post sänds utan innehåll.
- Gör att e-post sänds till fel personer.
- Gör att e-post returneras till personer man fått det från.
- Gör att e-post ibland raderas i stället för sparas.
- Gör att e-post ibland raderas i stället för sändas.

Viruset kallas ”C-nil” och drabbar vanligtvis personer över 50 år.

För egen del kan jag bara intyga att viruset drabbat mig ett antal gånger, så dess existens kan jag inte betvivla. Tyvärr finns inget Anti-virusprogram ännu som kan eliminera det, så det är väl nåt man får leva med.

Möjligen kan korsordslösning och långa promenader minska effekten av det.

Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: