tisdag 6 januari 2009

Skrållan 2009-01-06

Tack alla som frågat för Era omsorger om min hälsa!

Ja jag mår mycket bättre nu men jag måste ändå få påpeka att jag mot min vilja utsätts för en neslig behandling. Varje morgon och kväll smetar husse in mina tassar med en kletig mentholluktande salva och den äckliga salvan måste jag slicka i mig för att få tassarna rena.






Sen får jag inte det kokta oxköttet jag gillar heller, utan nån sorts okryddad vitfisk som smakar Blä eller rå köttfärs blandad med nån slags sur mjölk som heter Dofilus. Det har tydligen Veterinären sagt att jag skall ha. Men till Djurombudsmannen kan jag meddela att det är ingen som frågat efter mitt samtycke.

Trots alla vidrigheter jag utsätts för så mår jag mycket bättre nu. Har faktiskt varit ute på lite äventyr igen, men det är så kallt så det blir korta stunder. Dessutom är några retliga skator på mig så fort jag kommer ut, så det är faktiskt lugnare inomhus även om det kan bli rätt trist ibland. Har dock upptäckt att om jag kloar lite på tapeterna så blir det fart på husse och matte. Så det är det jag roar mig med nu när det blir för långtråkigt.

Säg åt husse att sluta med fisk och Dofilus. Oxkött är vad jag vill ha!

Ha dé gott alla som undrat och tack för Era omsorger
/skrållan

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bara att bita ihop Skrållan, det är snart oxkött som gäller igen! :)