söndag 29 mars 2009

Åter från Exil...

Nja... riktigt så är det väl inte. Har varit på tur med svåger K-O till världsmetropolen Malmoe och spanat in bland annant "Turning Torso", varit med och köpt spis och lämnat den g:a till återvinningscentralen, Sett utställningen om tunnelbygget, käkat på Kinesisk veganrestaurang och naturligtvis sett matchen Sverige vs Portugal på storbilds-TV på kvarterets PUB.

Ja det har varit några lyckade dagar. Tack O och V för ert fina mottagande och allt roligt ni planerat för oss, och P blev glad för presenten. Resan gick på ca 5 timmar i båda riktningarna och trots att vår GPS protesterade ibland, så höll vi hastigheten. Den var bara inte uppdaterad på de nya fartgränserna 120 och 80.

Vi passerade några av Er som brukar läsa och kommentera min blogg, och jag lovar att jag skänkte Er en tanke och tittade lite noggrannare när vi körde förbi.. här någonstans bor NN.. intressant!

Jag hade en bild om Danmarksbron från vad jag sett i olika reportage, men det var helt annorlunda att se den i verkligheten. Kontinenten låg inte så långt borta som jag föreställt mig.

Trots vackert väder så blåste det iskallt från havet. Jag kan tänka mig att det är mer behagligt sommartid. Vintertid är det inte lika roligt att bo nära havet då det nästan alltid blåser pålandsvindar. Det är väl som alltid med det "extraavaganta", att man får ta det onda med det goda. Det ingår på nåt sätt i konceptet.

Ha de gott
charles

Inga kommentarer: