fredag 13 mars 2009

Mission completed..

Fredag 13.
En dag som bör tillbringas i sängen. Inga viktiga belut bör tas och det som vanligtvis är fallet av naturen skall icke tas för givet.

I Valhall blev 13 vid bordet Balders fall och alla har vi läst om Jesus öde när Judas trädde in i salen och förändrade samlingen vid bordet från 12 till 13. Vi vet också att Riddarna vid det runda bordet i Kung Arthurs hov var 12 till antalet, vilket i kungens närvaro gjorde dem till 13. Arthurs öde har det ju skrivits en del om.

Så ber hustrun snällt.....
Kan Du idag hjälpa mig att ta några bilder på Portar? Jag behöver det som symboler till ett projekt jag har. Skulle vilja att Du fotade... etc.

Och denna förfrågan framställs fredagen den 13 mars!

Självfallet kan inte denna väna önskan lämnas obehandlad, varför jag med föga aning om vilka risker jag utsätter mig själv eller min utrustning för, ger mig ut att utföra uppdraget. Bilderna är nu tagna. Inget illavarslande har hänt (ännu), men dagen är inte slut än.

Botemedlet är att göra allting tre (3) gånger. Spotta tre gånger i samma riktning. Behöver man ta till kraftord så blir det tvi, tvi, tvi (dvs tre gånger), Knacka tre gånger i trä om man gör nåt ovanligt. Ta tre bilder av allt som fotograferas etc. Allt för att försäkra sig om att inget går snett.

Vad har siffran tre med det hela att göra och varför skulle den lösa problemet?

Kyrkans treenighet har man ju hört talas om, men detta att göra nåt tre gånger för att bryta det okulta gäller ju inte bara kristna! Det gäller personer inom flera religioner och även icke religiösa. Jag är inte skrockfull av mig men intresserad av frågan och dess ursprung. 13 tycker jag mig fått kläm på men trean saknar adekvat dokumentation.

Så!
Du läsare som sitter med svaret på gåtan. Skriv en kommentar och förklara var trean kommer ifrån!

Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: