lördag 21 mars 2009

Sanning, barmhärtighet och tålamod..

.. är ledorden för Falun Dafa (eller Falun gong som kanske är det mest kända uttrycket). Vad det står för hittar Du här www.falundafa.org/Swedish/faq_se.htm . Igår var vi till Linköping och tittade på en föreställning som handlade om detta. Vackert skådsespel till klassisk kinesisk och tibetansk dans och musik. Tyvärr var all fotografering förbjuden, så det blev inga bilder att redovisa här.
Ha dé
Charles

Länk: http://www.epochtimes.se/shen-yun-divine-performing-arts.html

3 kommentarer:

Birgitta/Quinny sa...

...till slut har jag lyckats komma till din blogg. Den är superb i alla bemärkelser. Hur kan du trolla fram så fina bilder på fåglarna? Åtskilliga gånger har jag suttit ibuskarna, även haft ett liten buske med mig, ett gömsle... men, ack de bara flyger iväg. Grattis.
Tack för du har hört av dig, det är roligt att du tittar in, nu skall jag börja titta in hos dig också, nu när jag kan!
Ha det bra, både du och Maggan!
Kram BirgittaQ

Anonym sa...

Jag är inte lika positiv till denna sekt men du kan ju läsa vad Sydsvenskan kom fram till:

http://sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article15094/Falun-gong-Friskis--Falskis.html

Charles sa...

Synd John att Du är anonym! Det blir svårt att kommunicera med en som inte vill visa sig på nätet.

Det enda positiva jag säger är att det var ett vackert skådespel till trad. kinesisk/tibetansk musik.

I övrigt hänvisar jag till läsaren att själv bedöma vad han/hon tycker.

/charles