tisdag 3 mars 2009

Årsmöten på rad..

Är man föreningsmänniska så är almanackan fullkletad den här tiden på året.

Jag har varit aktiv i flera organisationer men håller på att avveckla mina uppdrag. Det enda som blir kvar nu när 1:a kvartalet är avklarat, är uppdrag i den samfällighet vi har där jag bor och FN föreningen. I ingen av dessa organisationer spelar jag första fiol, vilket känns bra. Kanske får man nu känna på hur det är att bara vara pensionär.

Jag har inte haft svårt att släppa klubban och lämna över till andra. Det känns mer som en förlösning än en förlust. Det är som att sparka ungarna ur boet, det smärtar när det sker men man gläds när man ser dem flyga vidare på egen hand och känner viss tacksamhet över att slippa ansvaret.

Så går vi då mot vår. Sista vintermånaden inleddes med snö men nu töar den bort. Det kan visserligen komma mer och april kan vara lurig, men är ändå vårmånaden Nr 1. Det är då plantorna skall i jorden, de som skall pryda trädgården till sommaren och hösten. Utemöblerna tas fram och oljas in för att klara sommarens regn och sol. Det är en skön tid som väntar. Tänk alla ofotograferade motiv som bara ligger och väntar...

Så om Ni i sommar ser någon 2-metersfigur i 65-årsåldern, som rusar runt med kameran i högsta hugg, jagande bortflyende motiv, så är det troligen undertecknad som utövar sin pensionärshobby.

Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: