torsdag 2 april 2009

Något förhastat..

.. beskyllde jag Microsoft för att ha program för hårdvaruunderhåll men inget för underhåll av operativet De levererar. Där får man vända sig till tredjepartsleverantörer och alla har inte avtal med MS.

Detta stämmer inte har jag erfarit. Jag har ett fel i autouppgraderingen av Windowsprodukter som skräpfilter i Explorer (KB80242006) och letade i MS databaser efter hjälp och hittade då ett program som heter OneCare Safety scanner (Beta) som faktist innehåller några trevliga verktyg. Här (http://onecare.live.com/site/sv-se/sandbox/default_scan.htm) är adressen!

Därtemot är felkoden okänd för MS och vill jag ha hjälp via mail så kostar det 665kr ?? Jag har iofs inte frågat efter några uppdateringar, de ingår sas i avgiften när man köper programmet. Men om operativet är förinstallerat så skall leverantören av datorn stå för underhållet.

Man tackar!

Inga kommentarer: