söndag 12 april 2009

Oset..

... varför heter det så?
Det har väl nåt med åmynning att göra för det är den plats där svartån rinner ut i Hjälmaren. På Närkemål heter det väl Os. I vart fall så var det dit vi begav oss med smörgåsar och kaffe för en stunds promenad i naturen och lite samvaro kring campingbordet.
Vi var inte ensamma! Två väldigt orädda Kanadagäss betade alldeles bredvid, bara någon meter ifrån. De är väl inte de fåglar man vill ha kring sig, för de förorenar rätt bra. Högarna är ju modell större så man vill inte trampa i det. Men ändå är de rätt ståtliga och vackra att titta på.

Här sitter vi och fikar. Jag står bakom kameran så jag är inte med på bild, annars är det hela gänget. Lilla Isabelle, nu lite drygt 5 månader höll hov. Hon är ju för söt! Farfar och farmor smälter som smör i solsken, inte att undra på!

Ha de gott
/Charles



1 kommentar:

Maria Gustafsson sa...

En härlig dag har ni haft det ser jag, och fina bilder har du tagit som vanligt. Lilla Isabelle är jättesöt, förstår att ni smälter som smör i solsken.
Tack för kommentaren på min ekorrbild. Den var så otroligt söt där den ilade omkring i träden och på marken. Är glad att jag fick de bilderna som jag fick på den.
Kram Maria