tisdag 7 april 2009

Vem kikar på vem?

Samspelet mellan djur och människor är rätt roligt. Jag skrev nedan om Tranorna vilket fick mig att minnas mitt första besök i Kolmårdens Djurpark. Min hustrus arbete på en fabrik för engångsartiklar i plast, inbjöd anställda med familjer till en Kolmården resa. På så sätt kom jag med på ett hörn.

Företaget hade hyrt en buss som transporterade oss fram och tillbaka samt genom den nyöppnade "Safariparken". Vi var väldigt morgontidiga så när vi åkte in i parken så var det få djur ute men vid apberget var det nästan tomt. En ensam babian fick syn på oss och gav upp sin stämma med nåt som liknade ett "skall". Vips så kom det flockar av babianer rusande över kullen. De knuffades och kivades sinsemellan i kampen om "bästa platsen" varpå de radade upp sig på berget för dagens evenemang......

Människor i bussar och bilar som glider förbi i sakta mak.

Det såg så roligt ut att frågan var berättigad. Vem kikar på vem?

Ha dé gott
/charles

Inga kommentarer: