fredag 1 januari 2010

Nu går vi mot ljusare tider..

Så skriver vi 2010!
Nyåret avverkades i ensamhet. Jag var barnvakt åt vårt barnbarn och hustrun som är kyrkvärd, tjänstgjorde i kyrkan. Jag kollade på nyårstalet i TV från Soliden i övrigt så läste jag lite och tog mig en tupplur på nån timme. Hustrun kom hem ca halv ett och vi önskade varandra Gott nytt år och God Natt i nästan samma andetag.

Just nu snöar det ganska ymmigt och temperaturen har gått upp från ca -20 till - 11 grader. Vi har till skillnad från tidigare år den senaste tiden, verkligen fått en riktigt vit jul. Naturen är så vacker med rimfrost, snötäcke och låg sol.

I eftermiddag kommer son och sonhustru och hämtar lilla I och det blir ett nytt pass i Ramundeboda kyrka för kyrkvärden. Så det blir nog lite radio körande för undertecknad. Det brukar vara rätt livlig radiotrafik just på nyårsdagen. En del tester också fast det är inte lika roligt då man bara byter standardmeddelande och räknar poäng. Fast SARTG är vilande så vi får se om det blir nån nyårstest!

För övrigt önskas alla bloggvänner ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas det utfaller precis som Ni önskar Er. Mina tankar går till dem av Er som drabbades av ohälsa, själva eller bland närstående, under slutet av 2009. Livet är långtifrån rättvist och en del får mer av sin beskärda del än andra. Jag hoppas innerligt att 2010 blir ett gott år att minnas.

Ha dé
Charles

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken otroligt vacker bild du illustrerat din nyårshälsning med. Till och med en inbiten vinterhatare som jag kan se att det finns en positiv sida av det där med vinter!
Nyårshälsningar från oss båda,
PO66

Maria sa...

God fortsättning på Nya året!
När vi lämnade det gamla och steg in i det nya då sov jag gott. Var så trött igår att jag inte orkade hålla mig vaken till tolvslaget.
Här dalar det ner en och annan snöflinga idag också, och det är inte riktigt lika kallt som det varit de senaste dagarna.
Ha de gott!
/Maria

Beep sa...

Gott Nytt år och en riktigt bra fortsättning på detta nya 2010!
Jag hittade till blogspot, till slut! Otroligt roligt att få se dina fina bilder igen, det känns som att komma "hem". Spacet har jag kvar, jag har just börjat att känna mig för, på denna sidan, hoppas det flyter bättre? Ännu är allt nytt och det lär ta' sin tid innan man kan känna att det fungerar.
Året har börjat med en underbar vinterdag. En lång promenad har blivit resultatet. Hoppas det blir fler sådana, promenader alltså!
Ha' det gott och hälsa din rara hustru!
Birgitta aka Quinny aka Beep