söndag 17 januari 2010

Oj vad intressant...

Vår "Skrållan" har fått syn på någonting utanför fönstret. Det upptar hela hennes koncentration och svansen viftas allt snabbare i en skruvliknande rörelse.

Utanför fönstret och utan en aning om den uppmärksamhet som de skapar, tar småfåglarna för sig av fågelbordets läckerheter. Bak fönstret spanar en jaktintresserad katt och en fotograf med kameran i högsta hugg





Det är svårt att få skärpa genom treglasfönster och öppnar jag en springa i balkongdörren så är alla småfåglar väck. Inte låter de sig luras av så enkla trick!

Om det är jag eller Katten som skrämmer dem kan man ju undra över. Möjligen båda. Så länge vi stannar bakom glas verkar det dock gå bra att studera dem. En rödbröstad hackspett kom också fram till det dukade bordet men var inte lika säker på vår ofarlighet bakom rutan, så den försvann innan jag ens hann få upp kameran.


Ha dé gott


Charles

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga djurbilder, bättre än på dem blir det aldrig!! ;-) Jag är helt usel på att få ett djur stå stilla eller vara i min närhet... det är min stora tragedi. Förutom mina två knähundar då, förstås.
Charles, tror du inte jag stått bakom gardinen och bara visat objektivet i hopp om en bild.Men de som har vingar, de låter sig inte luras. En, en säger en, talgoxe stannade kvar,en gång, men den var av den djärva sorten.
Ha, en bra dag och fortsätt fota och inte får vi lägga av, även om vi tar en paus, då och då.

Kram till dig
Birgitta

Lotta sa...

Hej Charles
Vilka underbara bilder och viken mysig blogg.
Jag fotar alla pippiar igenom köksfönstret.
Det värsta är när fönstrena är skitiga för då blir det ännu sämre skärpa. Idag kom sparvhöken för femtielfte gången och försökte få sig ett skråvmål. Jag tror inte att han lyckade.s Han är nog superhungrig för så många gånger som han har varit framme här i vinter har aldrig hänt förr.
Härlig blogg du har
Du är så släng med detta att blogga och ta fina bilder.
Ha en riktig skön dag i morgon.
Kramizzzz på dig / Lotta

MariaKF sa...

Vackra fågelbilder! Katterna är ju underbara som vanligt.